نماشویی

نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی چه اهمیتی دارد؟ صنعتی شدن شهرها و افزایش تعداد کارخانجات باعث افزایش بارش باران‌های اسیدی شده و یکی از معضلات این اتفاق، تخریب نمای ساختمان‌ها است. البته نماشویی تا حد زیادی از خرابی و آسیب دیدن نما جلوگیری می‌کند. به منظور آشنایی کامل با نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی با این مطلب از کارویس همراه باشید.

تاثیر باران اسیدی بر نمای ساختمان‌ها

بارش اسیدی، نوعی باران با اسیدیته بالا است که حاوی گوگرد، دی اکسید نیتروژن و موادی است که در برخورد با بعضی مصالح واکنش نشان داده و موجب تخریب آن‌ها می‌شوند. یکی از مصالح آسیب‌پذیر نسبت به باران‌های اسیدی آهک است و با توجه به اینکه در بیشتر نماهای ساختمانی به خصوص نماهای تزئینی مانند مجسمه‌ها، از این ماده زیاد به کار می‌رود، خرابی در اثر باران اسیدی هم آمار بالایی دارد. اثر این نوع بارش بر نمای ساختمان‌ها به صورت کدر کردن و تیرگی نما، خراب کردن بخش‌هایی از آن و جرم گرفتن نما است. اینگونه آسیب‌ها علاوه بر خراب کردن ظاهر ساختمان، موجب ضرر و زیان مالی هم می‌شوند زیرا برطرف کردن اثر آن‌ها تنها از طریق بازسازی و مرمت ساختمان امکان‌پذیر است که اغلب هزینه بالایی دارد. یکی از روش‌های مناسب برای حل مشکل بارش اسیدی در شهرها، نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی است. این کار باعث از بین رفتن اثر باران و محافظت از نما می‌شود.

نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی چه فوایدی دارد؟

بارش‌های اسیدی در سال‌های اخیر به دلیل وجود کارخانجات اطراف شهرها بیشتر شده‌اند و به دنبال آن‌ها آثار و خرابی‌های ایجاد شده نیز بسیار بیشتر از قبل شده است. بیشترین اثر بارش‌های اسیدی در شهرها، تخریب نمای ساختمان‌ها است و بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل، شستشوی نمای ساختمان‌ها بعد از باران اسیدی است. نماشویی به منظور جلوگیری از آسیب باران اسیدی توسط مجموعه‌های ساختمانی مختلف انجام می‌شود و یکی از خدمات مجموعه کارویس نیز هست. نماشویی بعد از باران‌های اسیدی کاری ضروری و تنها راهی است که با اثر این بارش‌ها مقابله می‌کند. این موضوع به خصوص در ساختمان‌های قدیمی که عایق مناسبی نسبت به باران ندارند و ساختمان‌های سبک کلاسیک که با تزئینات و جزئیات فراوان طراحی می‌شوند اهمیت بیشتری دارد.

نحوه نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی

به منظور نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی، ابتدا نمای ساختمان شسته می‌شود. این کار بسته به متراژ و ارتفاع ساختمان با استفاده از ابزارهای مخصوص مدرن یا ابزارهای سنتی انجام می‌گیرد. در مرحله بعد نمای شسته شده با مواد نانو پوشش داده می‌شود. استفاده از نانو بعد از نماشویی، آسیب‌های بعد از بارش اسیدی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. مواد نانو مانع نفوذ آب به بخش‌های مختلف نما می‌شوند و از رطوبت سازه به دلیل بارش جلوگیری می‌کنند. به عبارت دیگر این مواد نمای ساختمان را آبگریز یا ضد آب می‌کنند و از این طریق موجب مقاوم‌سازی نما نسبت به بارش‌های اسیدی می‌شوند. پوشش‌دهی نمای ساختمان با نانو کاری حرفه‌ای است و تنها توسط افراد متخصص قابل انجام است. میزان ماده مورد نیاز برای پوشش هر ساختمان متفاوت است و اجرای آن نیز بسته به شرایط ساختمان تفاوت دارد.

قیمت و هزینه نماشویی و عایق‌سازی ساختمان پس از باران اسیدی

شستشوی نمای ساختمان و عایق‌سازی آن با پوشش نانو بعد از بارش‌های اسیدی مانند دیگر اقدامات هزینه مشخصی دارد. قیمت انجام این کار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و اگر هزینه انجام این کار برای شما اهمیت دارد باید از این فاکتورها مطلع باشید. از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت و هزینه نماشویی و عایق‌سازی ساختمان پس از باران اسیدی می‌توان به ارتفاع ساختمان اشاره کرد. هر چقدر ساختمان بلندتر و تعداد طبقات بیشتری داشته باشد، هزینه انجام این کار نیز بیشتر خواهد شد. دیگر فاکتور موثر در این موضوع نیاز یا عدم نیاز به تمیز کردن نما قبل از عایق‌سازی است. متراژ سازه، تعداد نیروی مورد نیاز برای نماشویی، مدت زمان انجام این کار و ابزارهای مصرفی به این منظور از دیگر عوامل موثر در قیمت و هزینه نماشویی و عایق‌سازی ساختمان پس از باران اسیدی هستند.